"Πιστεύουμε ότι η εποχή του βιβλίου δεν έχει περάσει, αλλά ξεκινάει τώρα από την αρχή με ένα τρόπο δυναμικό, δημιουργικό και δραστήριο."

Δευτέρα 20 Μαΐου 2013

Επισκέπτης του μήνα #Χρήστος Δήμος

Οι Βιβλιοταξιδευτές της Ευρώπης μιλάνε με τον εικονογράφο Χρήστο Δήμο, για να γνωρίσουν καλύτερα το φίλο και δημιουργό του λογοτύπου της Παιδικής μας Λέσχης Ανάγνωσης.

*  *  *


- Από πότε εικονογραφείτε βιβλία για παιδιά;
Το πρώτο παιδικό βιβλίο το εικονογράφησα το 1998. 

- Ποιο είναι το πρώτο παιδικό βιβλίο που εικονογραφήσατε;
Είναι "Το σπιτάκι με τα βιβλία "της Χρυσής Νεραντζή από τις εκδόσεις Σύγχρονοι Ορίζοντες.

- Ποιος είναι το αγαπημένο σας σκίτσο;
Το αγαπημένο μου σκίτσο είναι ένας λύκος και υπήρξε το δείγμα για ένα βιβλίο που δεν εκδόθηκε ποτέ.



- Πού ζωγραφίζετε και με τι υλικά συνήθως;
Ζωγραφίζω στο εργαστήριό μου που βρίσκεται στο χωριό μου το Κουτσελιό Ιωαννίνων,χρησιμοποιώντας ξυλομπογιές, ακουαρέλα και ακρυλικά χρώματα.

- Όταν ζωγραφίζεται ακούτε μουσική; Αν ναι, τι προτιμάτε να ακούτε;
Όταν ζωγραφίζω ακούω μουσική,συνήθως κλασσική και από κινηματογραφικές ταινίες.

- Σε ποια εποχή ταξιδεύουν συνήθως οι εικόνες σας;
Οι εικόνες μου ταξιδεύουν όπου τις στείλουν τα παραμύθια.

- Αν ήσασταν ο ήρωας ενός παιδικού βιβλίου, ποιος θα θέλατε να είστε; 
Αν ήμουν ήρωας παραμυθιού θα ήθελα να είμαι πειρατής.

 - Όντας αυτός ο ήρωας σε ποιο μαγικό και περιπετειώδες μέρος θα θέλατε να βρίσκεστε αυτή τη στιγμή;
Μα που αλλού ,στο ιστιοφόρο μου σχεδιάζοντας τη νέα μου περιπέτεια.

- Ποιο ήταν το αγαπημένο σας παιχνίδι όταν ήσασταν μικρός;
Βόλτα με το ποδήλατο στον κάμπο του χωριού μου και η εξερεύνηση του βουνού.

- Αν τα όνειρα χαρακτηριζόταν από ένα χρώμα, ποιο χρώμα θα είχαν και γιατί;
Αν θυμάμαι καλά τα όνειρά μου όταν ήμουν παιδί ήταν γαλάζια.

- Για πού λέτε να πετάνε οι «Βιβλιοταξιδευτές της Ευρώπης» με το ιπτάμενο βιβλίο τους;
Στη χώρα της φαντασίας όπου καθημερινά ξεκινά μια καινούρια περιπέτεια.

Ευχαριστούμε πάρα πολύ για το χρόνο και την όμορφη προσφορά σας στην ομάδα μας!

 

Ο Χρήστος Δήμος μεγάλωσε παίζοντας σ' ένα χωριό των Ιωαννίνων που το λένε Κουτσελιό. Από μικρό παιδί του άρεσε να ζωγραφίζει. Αυτή η αγάπη του για το σχέδιο τον οδήγησε μεγαλώνοντας στην Αθήνα, να προσπαθεί ν' ανακαλύψει τον κόσμο της εικόνας. Ασχολήθηκε πολλά χρόνια με την τέχνη του κινουμένου σχεδίου. Το μεγάλο του όνειρο όμως ήταν να κάνει παιδική εικονογράφηση, έτσι επιστρέφοντας από το Λονδίνο εγκατέλειψε το κινούμενο σχέδιο και αφοσιώθηκε στην εικονογράφηση παιδικών βιβλίων. Έχει εικονογραφήσει 90 τίτλους βιβλίων. Επίσης έχει εικονογραφήσει το βιβλίο Γλώσσα Γ’ Δημοτικού "Τα απίθανα μολύβια". Το 2005 εκδόθηκε το πρώτο βιβλίο που έχει γράψει και εικονογραφήσει, "Ο Ντομάτας Πατατιάς". Είναι μέλος του Επιμελητηρίου Εικαστικών τεχνών Ελλάδος, του κύκλου του Ελληνικού Παιδικού Βιβλίου και του Αισώπου.

Πηγή: Biblionet

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου